Kosten då?

Hur går det med den undrar ni säkert, är det fortfarande LCHF som gäller?

Men visst är det så, LCHF är för mig den kost som jag mår bäst av. Naturlig mat utan tillsatt socker. Senaste månaden har jag varit strikt. Det ballade ur lite i sommras, med öl och diverse måltider innehållande pasta och bröd, skyller det på killen jag då dejtade 😛 Hur som helst, jag avstår pasta, mjöl, potatis, bröd, socker. Äter ägg, avokado, kött, såser på riktigt smör, broccoli, blomkål, sallad, ost. Försöker att inte få i mig så mycket mejerier. Men till sås och grytor är det fet grädde och CF som gäller.

Jag unnar mig, LCHF-glass, trotts att det kanske inte är det bästa, jordnötter och naturgodis med yoghurt (väldigt sött) och light läskt (JULMUST). Så det är väl de sakerna jag ska ta i tu med framöver. Läsk är sällan bra, detsamma med de sockrade nötterna jag äter. Jag känner dock inte att det triggar mitt sötsug, som det gjorde i början på LCHF.

Snart har det gått tre år sedan jag började äta enligt LCHF. Såhär va resultatet efter mitt första år på LCHF.

  • Midja från 92cm till 69cm  – 23cm
  • Arm från 27cm till 25cm  – 2cm
  • Lår från 52cm till 47cm  –5cm
  • Tjockaste stället på magen från 99,5cm till 89 cm  -10,5cm

Viktmässigt gick jag ner11,5kg tidsperioden 2011-12-27 –> 2012-11-15

 

IMG_7060

Kommentera

