Hela huset

Det känns som att mitt liv tog en kraftig vändpunkt i sommar. Jag har länge försökt byta väg, då jag känt att jag gått på fel. Men jag minns ett speciellt förlösande tillfälle i somras. På Bråvalla. På Maggios spelning. När Håkan kom ut. Låten är/var ”Hela huset”. Jag grät av lycka, rädsla, glädje, befrielse, känsla av omstart i livet, tacksamhet för att det som varit är över.. på samma gång. Det var en otrolig känsla. Och från den stunden har det bara gått framåt, jag har fortsatt att göra val för min egen skull, valt bort det jag inte vill ha, för att ge plats åt det jag älskar. Vilken sommar det resulterat i. Tänker fortsätta såhär nu. Endast välja det jag mår bra av. Umgås med personer som ger mig glädje och mening. Känslofyllda personer som älskar livet. Det känns som att det börjar hända magiska saker på riktigt nu. Ja, jag kallar det magi, för det känns så.

 

 

Kommentera

