Övergångsbesvär LCHF

Har långsamt efter jul och nyår blivit mer tillåtande för kolhydrater. Födelsedagshelgen var droppen, semla, popcorn, öl, indisk mat, chokladkaka och de första chippsen på 2 år.. Gisses 🙂 Tog en nystart av strikt LCHF i måndags och har under veckan haft ont i huvudet och varit väldigt trött. Jag som aldrig får ont i huvudet.. Det slog mig när jag för tredje gången efter läggdags på onsdagskvällen var tvungen att gå upp och kissa:

-AHA.. övergångsbesvär. Polletten föll på plats.

Eftersom jag kört LCHF strikt med vissa undantag sedan julen 2011 var det länge sedan jag upplevde just övergångsbesvären. Idag lördag känns det bättre.

Nystart LCHF eller nystart i livet egentligen. Jag äger varken våg eller måttband för tillfället, men känner att det inte är huvudsaken. Denna nystart handlar inte om att gå ner i vikt, även om det är en bonus. Utan det handlar om livskvalité. Naturlig kost utan kolhydrater är den kost som passar mig bäst. Chipps, läsk, glass, godis, pasta, e-ämnen, färdiglagat, pizzadeg, margarin, vetemjöl och socker är ingenting som ger min kropp näring eller glädje.

Jag har den senaste tiden gjort många val, val för min egen skull, för mitt liv och min livskvalité. Det är en ny resa som börjar och det känns faktiskt riktigt bra 🙂

 

IMG_7179

Kommentera

