Måttbandet åkte fram igen

Vågen har jag ställt undan, men av ren nyfikenhet plockade jag fram måttbandet för att se om det hänt något sedan slutet på november 2012. Jag har inte aktivt försökt minska mer, jag äter LCHF för att jag mår bra av det. Jag har ett par kilo jag vill bli av med och omvandla till muskler. Det ska jag uppnå genom min träning (ni som följt bloggen vet dock att jag gått ner 11,5kg helt utan träning).
Måttförändringar sedan november 2012:
  • midja +-0, nu 69cm
  • arm -2 cm, nu 25cm
  • lår -2 cm, nu 47cm
  • tjockaste stället på magen -2 cm, nu 89cm (totalt -10,5cm sedan jag började mäta i somras)

Hade inte förväntat mig en minskning på grund av att de de senaste månaderna har varit mer festligheter, julafton, födelsedagar och utlandssemester. Men titt det gick ju i alla fall. 🙂

Midjan mätte jag första gången veckan innan jag började med LCHF (december 2011), lår och arm mätte jag första gången mars 2012. Och tjockaste stället på magen mätte jag först nu i somras (2012). Förmodligen var jag större och förlorade en hel massa centimetrar på både lår, arm och tjockaste stället på magen de första månaderna på LCHF (januari, februari, början av mars, 2012). Nedan är i alla fall en sammanställning på uppmätta förlorade centimetrar.

  • Midja från 92cm till 69cm  – 23cm
  • Arm från 27cm till 25cm  – 2cm
  • Lår från 52cm till 47cm  –5cm
  • Tjockaste stället på magen från 99,5cm till 89 cm  -10,5cm
Kommentera

