Lyckligare med LCHF?!

Hade en fantastisk söndag igår, ni vet en sådan där dag man aldrig vill ska ta slut. Lugn och ro hela dagen tillsammans med den jag älskar. Vi pratade en del igår, kom fram till att det har känts så bra den senaste tiden, de senaste månaderna. Det är mycket som bidrar till den känslan, men jag är fullständigt övertygad om att lchf-kosten har ett finger med i spelet. Som person upplever jag mig själv otroligt mycket lugnare, att slippa blodsocker-toppar och framförallt blodsocker-dippar gör mitt humör jämnare. Upplever även att min PMS innan mens är ”dovare”, färre ”psykbryt”, jag har ett mer kontrollerat humör. Det om något tror jag har betydelse för att en relation skall fungera.

Men givetvis är det ju inte så, att bara för att man äter en viss kost så blir man lycklig genom hokuspokus.. Men jag är övertygad om att en lchf-liknande kost utan socker,stärkelse och på naturlig mat ger bra förutsättningar för ett kanske lyckligare liv. Du är vad du äter får här med en annan betydelse. Ett liv utan ständiga blodsockerfall gör i alla fall mig lite gladare 🙂

Kommentera

