Veckomatsedel

Vi testade veckomatsedel förra veckan, vilket gick jättebra. Ändrade lite på helgens mat på grund av att vi firade 29 månadersdag. Yes vi firar varje månad, varför inte liksom:):) Jag överraskade Simon med att städa hela lägenheten innan han kom hem. Jag fick sluta tidigare på jobbet i fredags så jag skyndade hem och fixade i flera timmar, tvätt, disk, kattlåda, damma, dammsuga, torka golv osv. Jag lurade Simon att jag var på jobbet. Innan han kom hem gömde jag min cykel, släckte jag ner hela lägenheten och stod i fönstret och kikade efter honom. När jag hörde att han gick in i porten tände jag upp hallen med levande ljus. Han blev så glad och överraskad 🙂 Jag fick slå mig ner i soffan med ett glas vin medan han lagade trerätters ute i köket. Toastskagen på salladsbädd (utan toast) till förrätt och lax med blomkål och fetaostsallad till huvudrätt. Superlyxigt!

Det är väl det som kallas vardagslyx? Även i denna vecka blir det vardagslyx. Vi har hyrt en stuga på Öand onsdag-fredag. Planen är att gå omkring i mjukiskläder, sitta framför öppna spisen, dricka vin, gå promenader, läsa bok och bada bastu. Veckans matsedel ser därför lite annorlunda ut

  • Måndag: Blomkålsmos till matlåda (rester från förra veckan)
  • Tisdag: Köttfärslimpa (blev ej av förra veckan)
  • Onsdag – fredag: oplanerat, förmodligen något enkelt

Hittade ett recept på blomkålsmos på Johannas blogg som jag gärna vill testa snart.

 

One thought on “Veckomatsedel

Kommentera

