Mer harmoni i vardagen, tips nr1

En av de mest markanta förändringarna jag gjort i min vardag det senaste året är att skaffa mig tid på morgonen.

Jag ställer helt enkelt klockan lite tidigare, går upp, sätter på kaffe, tar en dusch, sedan (speciellt under den mörka årstiden) tänder jag fullt med levande ljus och slår mig sedan ner i soffan med en kopp kaffe framför TV4as Nyhetsmorgon. Försöker få minst 30 minuter varje morgon till att bara sitta där och vakna till. Börjar jag dagen så rofyllt fortsätter ofta resten av dagen i samma anda:)

Hur ser din morgon ut? Känner du dig ofta stressad? Testa att ställa klockan lite tidigare varje dag i en veckas tid. Det kan kännas lite tungt de första dagarna, men jag lovar, stressfri morgon ger lite mer harmoni i vardagen.

Såhär såg det ut för någon timme sedan. Fler som vill ha morgonkaffe 🙂

 

2 thoughts on “Mer harmoni i vardagen, tips nr1

  1. Jag går nog upp minst en kvart för tidigt varje morgon, bara för att det inte ska bli stressigt. Har 3 barn som ska iväg till skola och dagis och jag tycker det är viktigt att det finns tid till att t ex äta frukost, packa väskor och ev matsäck. Tv:n brukar vi också ha på i köket och barnen tycker det är mysigt med ett ljus tänt på köksbordet. Längtar tills vi får tända adventsljusstaken!
    Fin misse du har!

Kommentera

