Reflektioner

Har upptäck att jag har svårt att känna  mig bekväm i annat än stora tröjor och skjortor. Jag klär mig i samma kläder som för 10 kg och 20 cm i midjan sedan. Inte trodde jag att jag skulle vara den som reagerade så. 10kg är mycket men inte så mycket, och det var inte längre sedan än 2-2,5 år sedan jag såg ut som jag gör nu. Ändå blir jag osäker när jag klär mig. Tror att jag ser större ut än vad jag gör. för när jag tittar i spegeln ser det ju bra ut. 

Som en dag på jobbet när telefonväxeln lade ner och vi fick gå runt och småstäda istället, jag blev varm och var tvungen att ta av mig tröjan. Kände mig otroligt naken, och kände mig orolig för att det skulle se groteskt ut. ”Groteskt” som i att valkarna hänger över jeansen, inte värre än så. Men har alltid varit noga med sådant, vill inte visa valkarna, täcker hellre över. Hur som helst, var tvunget att kila bort till toaletten och spegla mig för att kunna känna mig bekväm utan den stora tröjan. Spegelbilden ljuger inte, det såg bra ut, det fanns inga valkar. 

Som sagt inte trodde jag att jag skulle reagera såhär. Har fått oerhörd respekt och förståelse för personer som känner sig osäkra på sin kropp trots viktnedgång. Man är liksom inte van vid sin kropp. Någon mer som känner igen sig?

Kommentera

