Världens godaste tacogratäng LCHF

I fredags när Johanna kom hit ner, ville hon testa min LCHF tacogratäng. Sagt och gjort. Vi saknade dock en ingrediens men då kom hon på den briljanta idén att ha fetaost på istället. För maximal lycka när du ska göra tacogratäng gör såhär;
Köp hem köttfärs (ca 400g), crème fraîche (3dl), Philadelphiaost (200g), tacokrydda (Johanna hade gjort egen), fetaost (äkta grekisk), jalapenos, en paprika, en lök. Ost (OBS ej fördigriven om du vill köra strikt LCHF).

Sätt ugnen på 200g. Smörstek löken, i med köttfärsen. När köttfärsen ser klar ut, i med tacokryddan. Bred ut Philadelphiaosten i en ungsform, bred ut CF (detta blir som pajbotten). Häll över köttfärsen, på med hackad paprika, fetaost och jalapenos. Riv riktigt med ost och häll över. Hyvla går lika bra för den som (jag) tycker det är tråkigt att riva ost. In i ugnen ca 15 min.

Betyg fem av fem möjliga! Så gott!

20121021-073621.jpg

2 thoughts on “Världens godaste tacogratäng LCHF

  1. Hej!
    Är helt ny här inne i lchfvärlden, och hittade din blogg genom johannas. Jag kommer garanterat fortsätta följa den, och jag hoppas verkligen jag kan ‘helas’ av lchf som så många andra. ( har jätteproblem med magen, kräks i princip alltid när jag äter sött, men vet inte vad det är för fel). Sååå, tänkte mest bara säga hej o fin blogg! 🙂

    • vad roligt! hoppas du kommer uppleva de fördelar som lchf ger för så många gällande magproblem! jag har själv blivit av med IBS-mage. Ge lchf tid, anpassa kosten efter dig själv, tänk långsiktigt och lyssna på kroppen, det är mina bästa tips:)

Kommentera

