Ät inte för sakens skull.

Ät inte det du inte vill äta, är du trött på tillbehör som blomkålsris, broccoli, och sådant som förespråkas av LCHF. Strunta då i att tillaga det för en period. Ät det inte. Ät bara det du verkligen vill ha. När du är hungrig. Ät inte för sakens skull.

Jag försöker lyxa till mina måltider dessa dagar då suget eller lusten till mat inte finns.

Efter jobbhelg är det ledig måndag, och vilken dag sedan. Vaknade utvilad 07.20 långt innan klockan ringde. Morgonkaffe till nyhetsmorgon (en favorit i detta hushåll). Cyklade ner till Stensö för promenad med Emelie. Min olust efter föda gjorde att jag skippade frukosten, tillagade istället smörstekta kantareller med bacon vid 12.30 tiden (är för tillfället trött på mina frukostägg).  

One thought on “Ät inte för sakens skull.

Kommentera

