Kanelbullar LCHF

Imorgon är det kanelbullens-dag. Min pojkvän ville att vi skulle baka lite bullar så jag googlade upp ett recept som jag skall testa ikväll. Försökte att hitta det med minst sötningsmedel.
Ingredienser till smeten: 

  • 3 ägg
  • 100 gram philadelpia
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 msk stevia

Fyllning:

  • 100 gram rumstempererat smör
  • 0,5-1 dl sockerersättning beroende på hur sött man vill ha det
  • 1 msk kanel (fyllningen blandas ihop i en skål och breder ut på degen efter första gången i ugnen)

Gör så här: Vispa äggvitorna och sukrin till hårt skum. Vispa äggulorna, bakpulver och philadelpia i en annan skål. Vänd försiktigt ner äggulorna i äggvitorna. Bred ut som en rektangel på ett smörat bakplåtspapper och grädda i 15 min, 150 grader. Låt svalna något. Bred ut fyllningen, rulla ihop degen försiktigt med hjälp av bakplåts-pappret och skär rullen i ca 1,5 cm breda bitar som du sedan lägger i bullformar. Pensla med ägg och grädda igen i 20 min, 150 grader.

Kommentera

