Nattloppet

Träningen inför Nattloppet i Kalmar var i det minsta lagret. I sommar har jag joggat max 1gång i veckan och då 4-5km. Hur som helst, jag såg Nattloppet som ett roligt träningspass. Och vilket pass sedan. Vad roligt det var, uppladdning på Larmtorget mitt i stan kl 21.40. Starten gick vid 22.00. Mitt mål var att ta mig runt, siktade på en tid på 40-43 minuter. Tog mig i mål på 32 min, 58sek. De sista 300 m sprang jag som jag aldrig sprungit tidigare, jag vecklade ut mina antilopben och galopperade om 5-6 stycken, det kändes som jag skulle svimma, men jag kunde inte stanna, det var ju massa folk som hejade och kollade, istället ökade jag, passerade mållinjen och spydde.

Under dagen laddade vi upp på Ohlearys med en riktig ”hambööjaeh”. Ingen kolhydratsladdning här inte. 


Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

