Hälsotips: Matdagbok

Har börjat föra matdagbok. Ett riktigt bra tips då man inte kan slinka undan för avsteg. Försöker fokusera på att hitta ett mönster i mitt känsloätande, en matdagbok gör det enklare att studera beteendet. 🙂

En del som sett min matdagbok har reagerat på att jag äter så sällan. Förklaringen till det är att jag inte hungrig så ofta och då känns det fel att äta. Känns som min kropp är gjord för så kallas periodisk fasta. Är sällan hungrig före kl 12 på dagen och äter sällan efter kl 20.00.

Det viktigaste är att lyssna på sin kropp. Vad säger den, är den hungrig? Eller äter du bara för att du ska äta?

Simon kom med en överraskning idag förresten. Nu finns ett större mål med träningen. kul:)

Kommentera

