Hur går det för mig egentligen?

Mått den 15e maj:

  • midja -2 cm, nu 74cm (totalt -18cm)
  • arm +-0 cm, nu 27cm
  • lår -1cm, nu 49cm

Jag vill väl inte påstå att jag gör något direkt extra för att komma i toppform längre. Jag tänker inte konstant på att jag måste träna, att jag måste äta rätt, att jag måste minska för att bli snygg. Vilket är oerhört skönt!

Efter vår väns bortgång stannade träningen av. Och maj har varit fullproppad med jobb och studier. Men ofta har det blivit så att vi längtat ut till vårt gym och då gått ut och kört ett pass. Det har promenerats och småjoggats ibland (för min del, Simon löpte runt GBG-varvet på 1h 37min!!). Det är underbart att längta till träningen istället för att känna press (och ångest om jag inte tränar) som jag gjorde förr.

Maten då? Har inte skrivit så mycket om den på senaste tiden, pga att jag inte tänker på den. Jag följer numera en LCHF-kost utan att tänka på det, det går av ”gammal vana”. Jag äter mina ägg till frukost, jag frossar i sallader & grillat kött med goda såser, jag äter mörk choklad till kaffet, jag äter på tok för mycket tacogratäng. Och hörrni, det funkar!! Jag har hittat ”min kost”. Och visst, ibland har får jag sådana där tankar att det skulle vara gott att slänga i sig 1-2kg lösviktsgodis, 3 påsar chips och 1 liter glass. Men tänker till en gång till och väljer sedan att inte göra det. Ungefär som en föredetta rökare som känner suget efter en cigg, eller en nykter alkolist. Suget finns där, men jag har kraft nog att välja att inte ”falla dit igen”. Kanske verkar extremt att jämföra med nyktra rökare och alkolister, men jag tror ni förstår min poäng? Valet för mig blir enkelt pga:

  • Mindre humörsvängningar (pga jämn blodsockerkurva)
  • Inget ständigt sug efter onyttigheter
  • Slipper mina tidigare magproblem
  • Kroppen känns bättre, jag mår bättre, piggare, gladare osv osv osv..
Kommentera

