LCHF-pizza

Pizzabotten:
  • 3 ägg
  • 2 msk olja
  • 1 msk grädde
  • 3 msk fiberhusk (ev lite mer)
  • 1/2 dl mandelmjöl
  • lite salt
  • 1 kryddmått bakpulver
Gör såhär: Vispa äggen och saltet så fluffigt det går, blanda i resten av ingredienserna, låt svälla i ett par min. Lägg ut degklumpen på en plåt med bakplåtspapper, knåda ut den (ett hett tips då den är lite kladdig är att lägga plastfolie över degen innan man knådar = kladdfritt). In i ugnen (ca 200°) i ca 10 min, eller snarare tills degen fått lite färg.
Blanda ihop tomatpuré (jag tog en halv tub) med en skvett olivolja och lite oregano och smeta ut den över pizzan. Häll på de ingredienser du vill. Vi valde pepparsalami, fetaost och champinjoner. På med extra oregano och glöm för guds skull inte osten!!! In i ugnen igen i ca 10 min. Servera med pizzasallad 🙂 MUMS!
Pizzan räcker för en hungrig person, jag orkade dock inte äta upp och Simon blev riktigt mätt. I all iver (hade inte ätit på hela dagen) hann jag inte ta någon bild på den färdiga pizzan, men här har vi han i ugnen 🙂
Kommentera

