Andas

I eftermiddag/kväll ska jag bara vara och göra absolut ingenting. Jag ska dricka kaffe i lugn och ro, andas lugnt och stänga av alla måsten. Man behöver det ibland. Ta tid för avslappning och återhämtning så att kroppen är i harmoni. I höstas stressade jag runt som en yr höna. 100% universitetsstudier, kvällsjobb 3-4ggr/veckan (kl 16-21), och lärarjobb 2 förmiddagar i veckan. Jag hade absolut ingen tid för att andas ut, min stressnivå var på tok för hög. Ni ska få en läxa, lärare som jag är:

Ta en stund för dig själv, drick en kopp the eller kaffe, tänk på hur det smakar, hur koppen värmer händerna, sitt ute om du har möjlighet, lyssna efter fågelkvitter, njut av eventuell vårsol. Stäng av allt annat och lev för stunden. Hur smakar kaffet? Vad ser du när du tittar dig runt, vad hör du? Beskriv för dig själv och försök vara tacksam att du får sitta där med din kopp, i vårsolen och njuta.

Kan låta töntigt kanske, men eftersom du har fått det i läxa måste du i alla fall testa 😉 Jag är helt övertygad om att lyckas man vara tacksam för det lilla och se glädjen i de små härliga stunderna i livet så kommer man må mycket bättre.

3 thoughts on “Andas

  1. Tack Madde för dina goa ord!
    Ska verkligen göra min läxa! Till helgen, då ska jag slappa! Om jag inte måste jobba… hmm.
    Funderar ibland på att skita i alla jobb och ta CSN lån, bara för att jag vet att jag mår bäst av det.
    Skrev en liten rad om dig på min sida!
    Kraaaaamar!

Kommentera

