Andreas Eenfeldt

I 8 veckor har jag och Simon avstått helt från detta:

  • Potatis, och potatisbaserade varor som chips och pommes frites.
  • Ris och risprodukter.
  • Majs och majsprodukter (ex cornflakes).
  • Spannmålsbaserade produkter som pasta, bröd, kex, frukostflingor, gröt, pannkaka etc (stärkelserika födoämnen)
  • Godis, kaffebröd, tårta. Sockersötade drycker. Allt socker och allt sockrat.
  • Margariner (på kemisk-teknisk väg hårdgjorda & smörliknande vegetabiliska fetter)
  • Öl

Visst har vi varit duktiga? Av ovanstående finns det inget vi direkt saknar, sötsuget är borta. Personen som öppnade upp mina ögon för detta, läkaren Andreas Eenfeldt ökade igår besöksantalet här på bloggen genom detta inlägg där han länkade hit till mig. Kändes riktigt roligt (dansade glädjedans härhemma) då han genom sin passion för Matrevolutionen och LCHF blivit min stora idol! För er som missat allas vår kostdoktor rekommenderar jag varmt ett besök på hans sida kostdoktorn, där finns även ett kapitel från hans bok Matrevolutionen, en bok som jag tycker alla bör läsa.

4 thoughts on “Andreas Eenfeldt

  1. Kul att läsa Madde 🙂
    Har själv kört LCHF sedan i aug/sept förra året. Inte för att gå ner i vikt, utan för att bli av med sötsuget. Mår som en kung, även om jag fuskar lite ibland…
    / Johan
    Din gamla universitetslärare 🙂

Kommentera

