Hej Dagboken

Nu har vi fyllt år båda två, 25 och 26. Vad hände? Nu får det vara bra, äldre vill jag absolut inte bli! Sedan 7veckor tillbaka har vi lagt om vår kost. Vi äter inte längre socker och äter färre kolhydrater. Vi äter mer av grönsaker från ovanjord, ägg, fisk, kött, bär och nötter. Framförallt har vi bytt ut alla lightprodukter till mer naturliga produkter utan tillsatser (och tillsatt socker). Vi är inte speciellt rädda för fett längre och äter absolut inte margarin. Ölen har vi också skippat, den är saknad men fyller tomrummet med vin! Vi kan kalla kosten LCHF.

Fördelar jag upplever med denna kost:

  • -Mindre humörsvängningar (pga jämn blodsockerkurva)
  • -Inget sug efter onyttigheter
  • -Problemmagen har blivit problemfri
  • -Gått ner ca 5 kg och minskat nästan 9cm runt midjan

Vad är målet? Varför gör vi såhär? Känns bra att äta mat som ej innehåller en massa tillsatser. Målet för mig är att gå ner de kilon jag under 1,5 år lagt på mig framförallt pga stress, felätande och förlite motion.

Kommer fortsätta äta denna typ av mat tills jag/vi tröttnar, men målet är iaf minst fram till sommaren då bröllop, solresa och annat stundar. ( Nej inte vi som gifter oss) :).

Tänker använda denna blogg som en dagbok där jag beskriver hur det går, eventuellt lägger upp lite recept och tips med mera. Utöver detta helt vanliga inlägg om det som ligger mig närmast hjärtat (Sambon, katten, musik, livet….)

(Lissabon, 2011. Som sagt ingen mera öl nu…)

One thought on “Hej Dagboken

  1. Ping: Vardagsmotion; check | Madeleinestedt

Kommentera

